Hans i röra?

Min lägenhet är så himla stökig. Alla säger till mig "men din lilla lägenhet måste ju vara världens lättaste att städa" Men håll käften NEJ! Det är ju precis det som är problemet. För att den är liten och mitt klädintresse är STORT är det nästintill omöjligt för mig att ha plats till allt. Jag har kläder över hela soffan och golvet, massa papper som ligger slängda överallt och jag hinner helt enkelt inte plocka undan allt i det socialt stressiga liv jag lever. Jag städar ofta och jag har det aldrig smutsigt (finns inget äckligare än folk som inte städar bort sin smuts) men det är omöjligt att inte ha det rörigt när man har så mycket prylar liggandes på 25 kvm. Nu önskar jag ännu mer att jag kunde köpa en egen lägenhet, en fin tvåa nära Cuba café hade varit något att satsa på. Tänk om man hade haft asrika föräldrar som vissa andra snorungar har som bara kunde köpa en lägenhet i välgörenhetssyfte. Fan, varför är man inte rik? Usch nä nu låter jag som någon som är pengafixerad. Nu går jag helt ifrån min politiska ställning. Jag är en sån som uppskattar det enkla i livet..musik, dans, fint sällskap, frihet och sinnesro, men när man bor i ett råtthål så kan ens sinnesro störas av distraherande objekt som alltid måste synas i brist av förvaringsplats. Fan. Vicky, gå nu bara och lägg dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0